Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBruhn-Zaß, Elisa
TitelVirtual Internationalization to Support Comprehensive Internationalization in Higher Education.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 26 (2022) 2, S. 240-258Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/10283153211052776
SchlagwörterInhaltsanalyse; Fernunterricht; Inhaltsanalyse; Computerunterstütztes Verfahren; Hochschulbildung; Internationalisierung; Textanalyse; Virtualisierung; Inklusion; Hybridisierung; Textanalyse; Computerunterstütztes Verfahren; Internationalisierung; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Fernunterricht; Virtualisierung; Online
AbstractThe study develops and presents a concept of Virtual Internationalization (VI) in higher education, which refers to internationalization implemented using information and communications technology (ICT). VI is contextualized with the inclusiveness of international experiences and with external challenges to internationalization (posed, for example, by the Covid-19 pandemic). Conceived as an institution-spanning concept, VI is developed from the ACE-CIGE model of Comprehensive Internationalization. It is inferred from actual practice based on a content analysis of conference abstracts from relevant fields, employing coding and computer-assisted text analysis (CATA). Based on the findings, the VI concept includes strategies and articulated institutional commitment as a transversal category and online and distance education (ODE) as an additional category in contrast to the concept of Comprehensive Internationalization. This research furthermore considers two dimensions of VI: one that is directly internationalization-related and the other concerned with broader aims of the combination of the virtual and the international. It concludes with a perspective on a "new normal" of hybrid internationalization in higher education. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: