Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarinho de Gois, Diego; Braga Garcia, Tânia Maria F.
TitelIndigenous history and culture in Brazilian history textbooks.
Rules and practices.
QuelleAus: Gissel, Stig Toke (Hrsg.): Researching textbooks and educational media from multiple perspectives. Analysing the texts, studying their use, determining their impact. Odense: UCL University College (2020) S. 163-174
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 173-174
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN87-971113-0-9; 978-87-971113-0-7
SchlagwörterKultur; Brasilien; Geschichtsunterricht; Schulbuch; Ethnologie; Kultur; Indigenes Volk; Schulbuch; Geschichtsunterricht; Ethnologie; Indigenes Volk; Brasilien
AbstractThe research theme is the use of History textbooks, in a particular situation of school experience: the indigenous villages of Santarém, State of Pará, in the Brazilian Amazon. The use of ethnography was defined as the methodological approach, including different strategies such as participant observation, interviews, documentary analysis and others that may be structured during the fieldwork. The first stage, whose results will be resented, consisted in the identification and analysis of the History textbook that are used in the villages. The main objective was to analyze the content of the textbook regarding the elements on the history and culture of the indigenous peoples presented. The results of the analyzes show that although some gaps remained, indigenous populations gained greater visibility in the different periods of the Brazilian History; but although some prejudices have been eliminated, the indigenous representations still do not contemplate the cultural diversity of the Brazilian indigenous populations.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: