Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenZajda, Joseph I. (Hrsg.); Majhanovich, Suzanne (Hrsg.)
TitelGlobalisation, cultural identity and nation-building.
The changing paradigms.
QuelleDordrecht: Springer Nature (2021), xxv, 173 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGlobalisation, comparative education and policy research. 23
BeigabenIllustrationen 11
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Zusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-024-2013-5; 978-94-024-2014-2; 978-94-024-2015-9; 978-94-024-2016-6
DOI10.1007/978-94-024-2014-2
SchlagwörterKulturelle Identität; Bildungspolitik; Bildungsreform; Curriculum; Schulbuch; Geschichtsunterricht; Nationenbildung; Politik; Globalisierung
AbstractThis book critiques dominant discourses and debates pertaining to cultural identity, set against the current backdrop of growing social stratification and unequal access to quality education. It addresses current discourses concerning globalisation, ideologies and the state, as well as approaches to constructing national, ethnic and religious identities in the global culture. It explores the ambivalent and problematic connections between the state, globalisation, the construction of cultural identity, and the nation-building process - also in connection with history education and the history textbooks used in schools. The book also explores conceptual frameworks and methodological approaches applicable to research on the state, globalisation, nation-building and identity politics. Drawing on diverse paradigms, ranging from critical theory to globalisation, the book, by focusing on globalisation, ideology and cultural identity, critically examines recent research in history education and its impact of identity politics, as well as the most significant dimensions defining and contextualising the processes surrounding nation-building and identity politics globally. Given the need for a multiple perspective approach, the authors, who have diverse backgrounds and hail from different countries and regions, offer a wealth of insights, contributing to a more holistic understanding of the nexus between the nation-state and national identity.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: