Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSáez-Rosenkranz, Isidora; Popow, Monika
TitelCitizenship education in recent Polish and Chilean history textbooks.
A comparative perspective.
QuelleAus: Hildebrandt-Wypych, Dobrochna (Hrsg.); Wiseman, Alexander W. (Hrsg.): Comparative perspectives on school textbooks. Analyzing shifting discourses on nationhood, citizenship, gender, and religion. Cham: palgrave macmillan, Springer International Publishing AG (2021) S. 113-131
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 127-131
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-68718-2; 978-3-030-68719-9
DOI10.1007/978-3-030-68719-9_6
SchlagwörterIdentitätsbildung; Identitätsentwicklung; Bildungspolitik; Schulbuch; Schulbuchforschung; Geschichtsunterricht; Demokratie; Nationalbewusstsein; Politische Bildung; Staatsangehörigkeit; Chile; Polen
AbstractThe continuing educational, as well as political debates about history teaching and textbooks, that take place all over the world, convey the need for research that take into account its role in formation of citizenship identity, especially in the context of current historical events. It has become increasingly evident that political and educational struggles over history and civic teaching (Popow & Sáez-Rosenkranz, 2016) will continue, raising the issue of the role of textbooks in identity creation processes. In this context, the question of how citizenship is discursively constructed during the transition to democracy seems crucial. Therefore, the aim of this chapter is to analyze in comparative perspective how citizenship is discursively constructed in the transition to democracy in history textbooks in Chile and Poland.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: