Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKovinthan Levi, Thursica
TitelMothers and soldiers.
Gendered citizenship education in post-war Sri Lankan Textbooks.
QuelleAus: Hildebrandt-Wypych, Dobrochna (Hrsg.); Wiseman, Alexander W. (Hrsg.): Comparative perspectives on school textbooks. Analyzing shifting discourses on nationhood, citizenship, gender, and religion. Cham: palgrave macmillan, Springer International Publishing AG (2021) S. 225-244
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen; Literaturangaben S. 241-244
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-68718-2; 978-3-030-68719-9
DOI10.1007/978-3-030-68719-9_10
SchlagwörterSri Lanka; Demokratie; Politische Bildung; Schulbuch; Politische Einstellung; Schulbuchforschung; Schulbuch; Schulbuchforschung; Demokratie; Politische Bildung; Politische Einstellung; Sri Lanka
AbstractSocieties with higher levels of gender equality are more democratic, stable, and prosperous; consequently, democracy stands on the shoulders of gender equality (Hudson et al., 2012). Contrastingly, democracy is often undermined by hierarchical social relations and violence associated with patriarchal societies (Hudson et al., 2012). Violence and aggression are intimately linked to patriarchal societies through hegemonic and harmful forms of masculinities used to maintain the status quo (Ugur-Cinar, 2017). Repressive violence is often employed by those in power to delegitimize opposition, suppress pluralism, and other challenges to the patriarchal gender binary (Richards, 2013; Ugur-Cinar, 2017). These factors contribute to gender inequality and make society more susceptible and less resilient to con? ict. To better understand how values and practices associated with gender inequality undermine democracy and peace, this chapter examines how citizenship identity and engagement are represented in civics textbooks in a con? ict-affected society through a gendered lens.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: