Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHildebrandt-Wypych, Dobrochna
TitelReligiously framed nation-talk in Polish history textbooks.
John Paul II. and St. Jadwiga as national heroes.
QuelleAus: Hildebrandt-Wypych, Dobrochna (Hrsg.); Wiseman, Alexander W. (Hrsg.): Comparative perspectives on school textbooks. Analyzing shifting discourses on nationhood, citizenship, gender, and religion. Cham: palgrave macmillan, Springer International Publishing AG (2021) S. 289-323
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 320-323
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-68718-2; 978-3-030-68719-9
DOI10.1007/978-3-030-68719-9_13
SchlagwörterGeschichtsunterricht; Nation; Nationalismus; Polen; Religion; Schulbuch; Geschichtsdenken; Schulbuchforschung; Nationalheld; Schulbuch; Schulbuchforschung; Geschichtsdenken; Geschichtsunterricht; Nation; Nationalismus; Religion; Nationalheld; Polen
AbstractIntroduction: National Heroes as Secular and Religious Constructs---Religion and Nationalism Intertwined. Social constructivism with its perspective on realities (being constructions or interpretations) and truth (being subjective and multiple) (Berger & Luckmann, 1967) functions throughout the text as a key theoretical reference. The social constructionist approach to education (including teaching history) is based on the principle of the social interchange and negotiation between multiple realities, both reproductive and transformative in its character. Human beings' inclination to interpret our reality through collectively constructed lenses applies to common systems of cultural representation, with language and image being of primary importance. National heroes are also socially constructed phenomena, re? ecting shared human perceptions of reality, constantly shifting with the change of ideals, norms, values, and the material resources of a given nation.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: