Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKovinthan Levi, Thursica
TitelThe multiple and intersecting roles of civics textbooks in conflict-affected Sri Lanka.
QuelleAus: Vanner, Catherine (Hrsg.); Akseer, Spogmai (Hrsg.); Kovinthan Levi, Thursica (Hrsg.): Teaching peace and conflict. The multiple roles of school textbooks in peacebuilding. Cham, Switzerland: Springer Nature (2022) S. 63-80
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen; Literaturangaben S. 79-80
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-031-04675-9; 978-3-031-04676-6; 978-3-031-04678-0
DOI10.1007/978-3-031-04676-6_4
SchlagwörterKonflikt; Konfliktforschung; Bildungspolitik; Sri Lanka; Konflikt; Schulbuch; Konfliktforschung; Politische Einstellung; Bildungspolitik; Friedensforschung; Staatsbürger; Schulbuch; Frieden; Friedensforschung; Politische Einstellung; Staatsbürger; Sri Lanka
AbstractThe content of civics textbooks has the potential to contribute to inclusive citizenship and social cohesion in con? ict-affected societies. Drawing on the multiple roles of education in con? ict, this chapter examines the role of state-sponsored civics textbooks in promoting peacebuilding in Sri Lanka. The analyzed textbooks undermine the goals of developing a democratic citizen and promoting values of social cohesion among students in Sri Lanka in three ways: (1) A surface-level emphasis on inclusion and pluralism; (2) A focus on creating obedient citizens who are economic contributors rather than agents of social change; and (3) The complete omission of the 30-year con? ict between the various ethnic groups. This combination of factors leaves little space for dissent, critical thinking, or opportunities to engage in peacebuilding and reconciliation. Rather, the textbooks push for peace through homogenization and conformity, where peace education becomes a manifestation of violence and re? ects the accomplice role of education in con? ict.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: