Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVanner, Catherine; Kovinthan Levi, Thursica; Akseer, Spogmai
TitelSouth Sudanese primary school textbooks.
Transforming and reinforcing conflict.
QuelleAus: Vanner, Catherine (Hrsg.); Akseer, Spogmai (Hrsg.); Kovinthan Levi, Thursica (Hrsg.): Teaching peace and conflict. The multiple roles of school textbooks in peacebuilding. Cham, Switzerland: Springer Nature (2022) S. 155-172
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 169-172
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-031-04675-9; 978-3-031-04676-6; 978-3-031-04678-0
DOI10.1007/978-3-031-04676-6_9
SchlagwörterSoziale Ungleichheit; Konflikt; Konfliktforschung; Bildungspolitik; Englischunterricht; Grundschule; Konflikt; Religionsunterricht; Schulbuch; Soziale Ungleichheit; Konfliktforschung; Sozialkunde; Bildungspolitik; Friedensforschung; Grundschule; Schulbuch; Englischunterricht; Frieden; Friedensforschung; Religionsunterricht; Sozialkunde; Staat Südsudan; Staat Südsudan
AbstractPrimary school textbooks can provide space for learning about peace and inclusion but can also reinforce messages of inequality and division. This article describes a thematic analysis of South Sudan's textbooks for pupils in Grade 4 social studies, English, and Christian Religious Education. The analysis uses the IREC framework that positions education as having multiple potential overlapping roles in relation to con? ict- victim, accomplice, and transformer- to show that the textbooks' content contains some motions toward social change, but more often passively reinforces the status quo. While peace and social acceptance of diversity and gender equality are sometimes explicitly promoted, there is an overarching emphasis on maintaining and accepting social norms without critically interrogating the social structures that can foster inequality and lead to con? ict. This analysis positions the textbooks primarily as accomplices to con? ict, with some movement toward transformation, across the themes of religion and ethnicity, governance, gender, and con? ict.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: