Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHøjgaarda, Thomas; Sølberg, Jan
TitelFostering competence.
Narrative case study of developing a two-dimensional curriculum in Denmark.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 55 (2023) 2, S. 223-250Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 247-250
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1366-5839
DOI10.1080/00220272.2023.2196570
SchlagwörterCurriculum; Dänemark; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Curriculumentwicklung; Curriculum; Curriculumentwicklung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Dänemark
AbstractThis article examines curricular development within compulsory science and mathematics education (grades k-9) in Denmark during a 20-year transition towards competency-oriented curricula. The article contains two main parts. In the first part, we describe the Danish case, emphasizing how international and national trends at the turn of the millennium led to the development of competency-oriented curricula based on a two-dimensional framework. In this framework, subject goals are separated into competency and subject matter goals. In the second part, we explore teachers' perspectives on potentials and challenges when implementing competency-oriented teaching. Teachers found the two-dimensional framework useful when translating curricula into teaching practice. This analysis also identified four key aspects that support teachers' work within this framework: Maintaining two-dimensionality, coherent competency goals, goals that are both purposeful and teachable, and a feasible content structure. We conclude the article by proposing a model that combines these four aspects and by suggesting possible avenues for future research and developmental processes.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: