Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Zerai, Z.; Grehaigne, J.-F. |
---|---|
Titel | Wording, debate-of-ideas settings, understanding in team sports pedagogy. Gefälligkeitsübersetzung: Wording und Gedankenaustausch-Settings, Verstehen in der Mannschaftssportpädagogik. |
Quelle | In: International journal of physical education, 57 (2020) 3, S. 24-32 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0341-8685; 2747-6073 |
Schlagwörter | Pädagogik; Beobachtung; Gruppenverhalten; Denken; Entscheidung; Kommunikation; Verhalten; Soziale Interaktion; Beobachtung; Denken; Entscheidung; Frankreich; Kommunikation; Pädagogik; Sport; Strategie; Taktik; Training; Verhalten; Schülerorientierter Unterricht; Sportunterricht; Analyse; Fachdidaktik; Gruppenverhalten; Sportpädagogik; Mannschaft; Mannschaftssport; Trainingsmethode; Taktiktraining; Spielidee; Meinungsäußerung; Spielidee; Lernmethode; Schülerorientierter Unterricht; Aufgabenlösen; Fachdidaktik; Mannschaft; Mannschaftssport; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Taktik; Taktiktraining; Training; Trainingsmethode; Analyse; Meinungsäußerung; Strategie; Frankreich |
Abstract | This paper discusses the advantages of wording and the debate-of-ideas setting used in line with the Tactical-Decision Learning model. Widely used in physical education in the context of team-sport teaching in France, the setting consists of situations during which students express themselves and share facts and ideas, based on observations or personal experienced activities during game play. The debate allows an as constructive as possible discussion about a specific game-play difficulty experienced by students who hold opinions, reflections, or suggestions regarding the problem at hand. Tactical analysis of game play, wording, discursive interlocutions, projected actions, and knowledge are all central to the debate. The implementation of a debate-of-idea culture implies new roles not only for the students but for the teacher as well. (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2023/1 |