Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Zerai, Z.; Grehaigne, J.-F. |
---|---|
Titel | Actions in project, learning through understanding and observation settings in the lessons of team sports. Gefälligkeitsübersetzung: "Handeln im Projekt", "Lernen durch Verstehen" und Beobachtungssettings im Unterricht von Mannschaftssportarten. |
Quelle | In: International journal of physical education, 57 (2020) 3, S. 15-23 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0341-8685; 2747-6073 |
Schlagwörter | Pädagogik; Beobachtung; Gruppenverhalten; Denken; Entscheidung; Kommunikation; Verhalten; Soziale Interaktion; Beobachtung; Denken; Entscheidung; Kommunikation; Pädagogik; Sport; Strategie; Taktik; Training; Verhalten; Schülerorientierter Unterricht; Sportunterricht; Fachdidaktik; Gruppenverhalten; Sportpädagogik; Mannschaft; Mannschaftssport; Trainingsmethode; Taktiktraining; Lernmethode; Schülerorientierter Unterricht; Aufgabenlösen; Fachdidaktik; Mannschaft; Mannschaftssport; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Taktik; Taktiktraining; Training; Trainingsmethode; Strategie |
Abstract | This paper discusses the dynamics, advantages and challenges of the debate of ideas used in line with the Tactical Decision Learning model. The debate allows discussions about a specific game-play difficulty experienced by students who hold opinions, reflections, or suggestions regarding the problem at hand. The objective of this debate is to construct actions in project or conceive a road map for the next matches. To study this process, we are going to focus on three different constitutive themes related to the teaching of team sports: teaching through understanding; actions in project; and observation of game play. (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2023/1 |