Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKanan, Ali S.; Bloom, Lindsey C.; Gerstein, Lawrence H.; Hankemeier, Dorice; Shurigar, Bryan; Ciosek, Sarah J.; Kroot, Adam
TitelA follow-up qualitative study.
The lived experiences & perceptions of SDP trained youth sport coaches and teachers from Jordan and Tajikistan with using sports to foster a culture for peace.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine qualitative Folgestudie. Die gelebten Erfahrungen und Wahrnehmungen von SDP-ausgebildeten Jugendsporttrainern und -lehrern aus Jordanien und Tadschikistan mit dem Einsatz von Sport zur Förderung einer Kultur des Friedens.
QuelleIn: Journal of sport for development, 10 (2022) 1, S. 40-54
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2330-0574
SchlagwörterFührungsstil; Erfahrung; Inhaltsanalyse; Interview; Qualitative Analyse; Gewalt; Verhalten; Soziale Interaktion; Alltag; Erfahrung; Gewalt; Inhaltsanalyse; Interview; Jordanien; Lehrer; Sportsoziologie; Trainer; Verhalten; Sportunterricht; Ausbildung; Entwicklung; Qualitative Analyse; Führungsstil; Wissensvermittlung; Lehrer; Lehrerausbildung; Wissensvermittlung; Frieden; Kinder- und Jugendsport; Sportsoziologie; Sportunterricht; Trainerverhalten; Ausbildung; Trainer; Gewaltprävention; Alltag; Entwicklung; Jugendlicher; Jordanien
AbstractResearchers interviewed 27 youth sport coaches and physical education teachers from Jordan and Tajikistan who previously participated in a sport for development and peace (SDP) train-the-trainer program. The purpose was to gain an understanding of the lived experiences of participants and how they used sports activities in their positions of leadership to foster conditions that conceptually correspond to a culture of positive peace. Using an inductive-coding analysis, researchers identified two main dimensions discussed in this paper: (a) Changes in Everyday Lived Realities and (b) Practical Strategies for Fostering Nonviolence. Participants mentioned changes in their attitudes and behaviors as well as in youth athletes' attitudes and behaviors on and off the field. New strategies involved peace education, conflict resolution skills, and lessons learned on the field. Findings from this study provide a better understanding of some of the lived experiences of sport coaches and physical education teachers as stakeholders promoting a positive peace years after being trained in SDP work. Implications of the present findings call for supporting SDP stakeholders' vital involvement in social initiatives that work to address both observable and unobservable factors which threaten to divide youth. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sport for development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: