Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzález-Calvo, Gustavo; Barba-Martín, Raúl A.; Bores-García, Daniel; Hortigüela-Alcalá, David
TitelThe (virtual) teaching of physical education in times of pandemic.
Gefälligkeitsübersetzung: Das (virtuelle) Unterrichten im Fach Sport während der Pandemie.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 1, S. 205-224Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211031533
SchlagwörterQualitative Analyse; Umfrage; Entwicklungsförderung; Frustration; Identität; Soziale Interaktion; Arbeitsbedingungen; Umfrage; Frustration; Identität; Infektionskrankheit; Krise; Lehrer; Schulpraktikum; Sicherheit; Spanien; Stress; Student; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Qualitative Analyse; Lernerfolg; Sportpädagogik; Leistungsbeurteilung; E-Learning; Lehrer; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Lernbedingungen; Lernprozess; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Stress; COVID-19; Infektionskrankheit; Virus; Bewegungstraining; Sportpädagogik; Sportunterricht; Arbeitsbedingungen; E-Learning; Krise; Sicherheit; COVID-19; Student; Spanien
AbstractThis study analyses the factors that affect the pedagogical practice and the consideration of the subject of physical education (PE) for a group of students in initial training to become teachers, with the intention of (a) discovering what feelings the COVID-19 pandemic arouses in the future teachers when having to teach physical education virtually, (b) investigating the advantages and disadvantages of the virtual teaching of PE during the pandemic, and (c) finding out how the pandemic has changed their perception towards the teaching of PE and their passion for teaching. Twelve future teachers (four women and eight men), who were completing a practicum during their last year at university, participated in the study. A qualitative methodology was employed, in which data were obtained through individual online interviews and online focus groups. The data were analysed using a thematic content analysis and a constant comparison method. The results show, among other aspects, that future teachers understand that the teaching of PE has to be carried out face-to-face in order not to lose its meaning, that there are implicit shortcomings in the virtual teaching model, and that there is a greater probability of suffering from teacher stress and disenchantment with the profession when following an online teaching methodology. The results can be used to foster a critical dialogue regarding the difficulty faced by PE teachers today, at a crucial moment when the political, social and cultural aspects surrounding it are changing. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: