Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMihajlovic, C.
TitelTowards inclusive education? An analysis of the current physical education curriculum in Finland from the perspective of ableism.
Gefälligkeitsübersetzung: Auf dem Weg zur inklusiven Bildung? Eine Analyse des aktuellen Sportlehrplans in Finnland aus der Perspektive des Ableismus.
QuelleIn: International journal of physical education, 56 (2019) 4, S. 29-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685; 2747-6073
SchlagwörterPädagogik; Evaluation; Inhaltsanalyse; Qualitative Analyse; Selbstverantwortung; Finnland; Inhaltsanalyse; Lehrplan; Pädagogik; Schulpolitik; Selbstverantwortung; Verantwortung; Curriculumentwicklung; Evaluation; Schulsport; Sonderpädagogik; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Schulpolitik; Qualitative Analyse; Sportpädagogik; Unterrichtsforschung; Schülerverhalten; Vielfalt; Schülerverhalten; Curriculumentwicklung; Curriculumevaluation; Lehrplan; Unterrichtsforschung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Inklusion; Verantwortung; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Sonderpädagogik; Vielfalt; Finnland
AbstractWhile in many countries education reforms have recently focused on increased standardization of education, Finnish reforms have emphasized school autonomy and the empowerment of teachers through school curriculum development. The purpose of this article is to analyse the current national curriculum in Finland through the lens of (inclusive) physical education (PE). The paper draws attention to the mandated aims and contents of the subject, and guidelines for dealing with diversity by employing qualitative content analysis. Although the Finnish PE curriculum is open to teaching different movement forms (apart from traditional sports), it also contains some exclusionary potential for those students who are not able to participate in physical activities that focus on certain normative performances, or who do not have the ability to reflect on themselves and their learning experiences. This article therefore recommends that curricula should provide a holistic understanding of the body and performance to deal with the increasing diversity in the context of inclusion. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: