Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEllison, Douglas W.
TitelTwo physical educators' sense of purpose as an indicator of teaching sustainability over time in a high-poverty school setting.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Gefühl der Sinnhaftigkeit bei zwei Sportlehrkräften als Indikator des Festhaltens am Unterrichten über einen längeren Zeitraum im einem Schulsetting mit hoher Armut.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 1, S. 40-56Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211014546
SchlagwörterFallstudie; Langzeituntersuchung; Persönlichkeit; Resilienz; Wohlbefinden; Arbeitsbedingungen; Arbeitsleistung; Arbeitsplatz; Lehrer; Persönlichkeit; Schule; Schulverwaltung; Engagement; Sportunterricht; Soziale Unterstützung; Wohlbefinden; Fallstudie; Sportpädagogik; Arbeitsfähigkeit; Resilienz; Schule; Schulverwaltung; Lehrer; Sinngebung; Engagement; Soziale Schicht; Wertbewusstsein; Sportpädagogik; Sportunterricht; Arbeitsbedingungen; Arbeitsleistung; Arbeitsfähigkeit; Arbeitsplatz; Berufsethos; Soziale Unterstützung
AbstractPhysical education teachers with a strong sense of purpose are more resilient and maintain high-level performance over time. Therefore, this longitudinal, mixed-methods exploratory case study describes how two teachers' (Gary and Wayne) sense of purpose in life and well-being has influenced their intent to remain teaching in high-poverty schools. This inquiry followed the two participants over four consecutive school years (2015-2019) and included eight formal interviews with Gary and Wayne, two administrations of the Ryff's Psychological Well-Being Scale questionnaire, and one administration of the Teaching Sustainability Questionnaire over the four-year project. Gary's and Wayne's strong purpose in life contained central values that led to their intention to remain teaching in their high-poverty school context. This strong sense of purpose stemmed from their perceived internalized and externalized support associated with life experiences, familial influence, and the school environments where they worked. Gary's and Wayne's sense of purpose appeared to have a direct effect on their intention to remain teaching in the high-poverty schools where they were employed. Identifying a teacher's sense of purpose and the extent to which it aligns with a specific school district's mission/vision may be an important factor in recruiting and retaining teachers in high-poverty environments. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: