Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoxtel, Sonja van; Bongaerts, Theo; Coppen, Peter-Arno
TitelNative-like attainment of dummy subjects in Dutch and the role of the L1.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 43 (2005) 4, S. 355-380Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Grafiken; Tabellen
Spracheenglisch; niederländische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Altersstufe; Fortgeschrittenenunterricht; Deutsch; Grammatikalische Kompetenz; Native Speaker; Sprachstandsforschung; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Kritische Periodenhypothese; Zweitsprachenerwerbsforschung; Französisch; Niederländisch; Niederländischunterricht; Türkisch
AbstractIn the study, the authors test the prediction, derived from the Critical Period Hypothesis, that a native level in L2 grammar cannot be attained by learners who start acquiring a second language after childhood. They selected 43 very advanced late learners of Dutch (native speakers of German, French and Turkish) and compared their performance on a grammar test with that of 44 native speakers of Dutch. The test consisted of an elicited imitation task and a sentence preference task. In these tasks, participants were tested on their knowledge of dummy subject constructions. These construction types are known to be very hard to acquire for L2-learners of Dutch and are hardly covered in Dutch grammars or L2 Dutch textbooks. The results show that it is possible to attain a native level of proficiency for learners who start acquiring an L2 after puberty, even for learners with a typologically distant L1. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: