Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHee Ok Kim, Sun; Elder, Catherine
TitelLanguage choices and pedagogic functions in the foreign language classroom: a cross-linguistic functional analysis of teacher talk.
QuelleIn: Language teaching research, 9 (2005) 4, S. 355-380Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch; französische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrersprache; Deutsch als Fremdsprache; Diskursanalyse; Native Speaker; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Japanischunterricht; Koreanisch; Neuseeland
AbstractThe article examines the language choices made by native-speaker teachers of Japanese, Korean, German and French in foreign language (FL) classrooms in New Zealand secondary schools. It explores these teachers' patterns of alternation between English, the majority language, and the TL (target language), using both AS-units (Analysis of Speech units), devised by Foster et al. (2000) and a multiple-category coding system entitled 'Functional Language Alternation Analysis of Teacher Talk' (FLAATT), developed expressly to allow a cross-linguistic comparison of the relationship between teachers' language choices and particular pedagogic functions. Findings suggest that the participating teachers differed markedly from one another not only in the amount of TL used but also in the pedagogic functions they used most frequently and in the language (TL or English) they chose for these functions. There was a tendency by most teachers to avoid complex interactions in the TL, limiting the potential for intake and for real communication on the part of the students. Implications are drawn for research and for teacher education. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: