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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Learners often find the area of pragmatics (that is, using speech acts such as requesting, inviting, and complimenting) problematic. Teachers are urged to teach pragmatic aspects of language, and make use of authentic samples of spoken discourse to do so. However, information about the effectiveness of pragmatics-focused instruction of this nature has been lacking. The paper describes how the authors evaluated a set of instructional materials targeting the speech act of requests. The materials aimed to raise learners' awareness of native-speaker norms of requesting in an academic environment. They employed a 'guided discovery' approach in which the learners analysed samples of authentic spoken language. The findings of their evaluation showed that the learners found this experience positive. After instruction, their perceptions of the appropriateness of requests matched those of native speakers more closely than they did prior to instruction. These findings have implications for the development of pragmatics-focused materials. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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