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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The paper questions the assumption that corpora are authentic, with particular reference to their application in language pedagogy. The author argues that, because of the form the corpus takes, authentic source texts forfeit a crucial criterion for authenticity, namely context, in the transition from source to electronic data. Other authentic attributes, e.g. communicative intent and socio-cultural purpose likewise become obscured. The problems of attempting to recontextualize corpus discourse and of equating the concept of 'authentic' with 'unique' are broached. These dilemmas are resolved by exploiting the pedagogical context itself, by looking not to the authenticity of the source text but to its authentication by the learner, which arises out of the involvement of the learner with the material, via the task. The second part of the paper looks to means of effecting this - most notably, the methodology known as data-driven learning (DDL) and suggests samples of DDL tasks which accord with this concept of authenticity. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
0307-8337; 0951-0893
Mishan, Freda: Authenticating corpora for language learning: a problem and its resolution. 2004.
3391666
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