Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShibata, Setsue
TitelThe Effects of Japanese Heritage Language Maintenance on Scholastic Verbal and Academic Achievement in English.
QuelleIn: Foreign language annals, 37 (2004) 2, S. 224-231Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrerausbildung; Sprachkompetenz; Vergleichende Analyse; Erstsprache; Englisch; Bilingualismus; Japanisch; Migrationshintergrund; Hochschule; USA
AbstractThe article investigates the effect of the maintenance of Japanese as a heritage language on English and overall academic achievement. The interrelationships among Japanese oral and writing proficiency, SAT I Verbal, SAT I, and high school grade point average (GPA) were examined. The participants were 31 second generation Japanese-American college students in Southern California, and the data was obtained from the subjects' self reports. No significant relationships were found between Japanese proficiency and English proficiency or between Japanese proficiency and overall academic achievement. The study suggests that the maintenance of a heritage language does not produce any negative effects on English development and on academic achievement. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: