Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaia de Paiva, Beatriz Mariz; Foster-Cohen, Susan H.
TitelExploring the relationships between theories of second language acquisition and Relevance Theory.
QuelleIn: Second language research, 20 (2004) 3, S. 281-288Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0267-6583
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interaktion; Lerntheorie; Pragmatik (Ling); Zweitsprachenerwerbsforschung; Forschungsdesiderat
AbstractThe article explores a number of points at which Relevance Theory makes a useful contribution to second language theoretical models, specifically those of Bialystok and Schmidt and their respective notions of 'analysis', 'control' and 'noticing'. It is suggested that the inferential mechanisms of Relevance Theory can account for the contingencies of communicative interaction without which pragmatic negotiations do not make sense, and thus can complement such information-processing accounts through the notions of 'manifestness' and the balance between 'effort' and 'effect'. Further research is called for into the integration of information-processing concepts and Relevance Theoretical insights as part of a complex theoretical architecture capable of capturing the rich diversity of pragmatic development in second language acquisition. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Second language research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: