Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKay, Sandra Lee
TitelToward an appropriate EIL pedagogy: re-examining common ELT assumptions.
QuelleIn: International journal of applied linguistics, 13 (2003) 1, S. 1-22Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1473-4192
DOI10.1111/1473-4192.00035
SchlagwörterKultur; Gesellschaft; Interkulturelle Kommunikation; Kognition; Methodik; Unterrichtsinhalt; Lingua franca; Native Speaker; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Weltsprache; Imperialismus
AbstractThe article argues that the teaching of English as an international language (EIL) should be based on an entirely different set of assumptions than has typically informed English language teaching (ELT) pedagogy. To begin, several defining features of an international language are described. Because these features have altered the nature of English itself, the author maintains that the pedagogy for teaching English must also change. The author then describes how two developments - a dramatic increase in the number of second language speakers of English and a shift in the cultural basis of English - have significantly altered the nature of English. These changes challenge several common assumptions of ELT pedagogy, namely that: interest in learning of English is largely the result of linguistic imperialism; ELT research and pedagogy should be informed by native speaker models; the cultural content for ELT should be derived from the cultures of native English speakers; the culture of learning that informs communicative language teaching (CLT) provides the most productive method for ELT. The article ends by positing major assumptions that should inform a comprehensive theory of EIL pedagogy. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: