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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Much recent research in language pedagogy has advocated a form-focused approach, noting that input can be tailored to promote acquisition of specific phenomena (R. Ellis, 1990; Harley, 1993; Herschensohn, 1990; Lee & Valdman, 2000; Leeman, Arteagoitia, Fridman & Doughty, 1995; VanPatten, 1996). In the article, the authors argue for the importance of phonological form in the second language (L2) classroom, proposing that a thorough grounding in L2 phonological patterns is essential for language learners; they use as evidence for their position the importance of phonological information for the auditory detection of morphological form in French. They offer a pedagogical means by which the morphological rule of gender agreement for adjectives, which involves final consonant alternation, can be imitated in a L2 context through a context-based focus on phonological form. They present empirical evidence that such a focus produces statistically significant results in a classroom experiment that tests listening discrimination of gender alternation in adjectives. Their results also have implications for the effectiveness of an explicit, meaning-oriented focus on form for listening comprehension, inasmuch as the auditory discrimination of contrasts contributes to that process. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
0026-7902
Arteaga, Deborah; Herschensohn, Julia; Gess, Randall: Focusing on phonology to teach morphological form in French. 2003.
3390216
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