Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMishina-Mori, Satomi
TitelLanguage differentiation of the two languages in early bilingual development: A case study of Japanese / English bilingual children.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 40 (2002) 3, S. 211-233Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch; japanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Langzeituntersuchung; Morphologie; Negation; Präteritum; Spracherwerb; Englisch; Bilingualismus; Japanisch
AbstractA major current issue in early bilingual development is whether the two languages develop in a separate manner (Separate Development Hypothesis), or whether the two language systems interact with each other in the course of development. The reported study tests if the Separate Development Hypothesis holds true for children acquiring Japanese and English, a combination yet to be examined. Longitudinal observations of two Japanese/English bilingual children were conducted for a period of six months. The results show that there are no signs of interaction between the two languages in the areas investigated, indicating that Japanese/English bilingual children develop each of their two grammars in a language-specific manner. This study thus adds linguistic variety to the body of evidence supporting the Separate Development Hypothesis, which increases the possibility that it is a universal principle for early bilingual acquisition. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: