Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarroll, Susanne E.
TitelInduction in a modular learner.
QuelleIn: Second language research, 18 (2002) 3, S. 224-249Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0267-6583
SchlagwörterLernpsychologie; Lerntheorie; Lernmaterial; Universalgrammatik; Zweitsprachenerwerbsforschung; Induktion
AbstractThe paper presents a theory of inductive learning (i-learning), a form of induction which is neither concept learning nor hypothesis-formation, but rather which takes place within the autonomous and modular representational systems (levels of representation) of the language faculty. The theory is called accordingly the Autonomous Induction Theory. Second language acquisition (SLA) is conceptualized in this theory as: learning linguistic categories from universal and potentially innate featural primitives; learning configurations of linguistic units; and learning correspondences of configurations across the autonomous levels. Here the author concentrates on the problem of constraining learning theories and argues that the Autonomous Induction Theory is constrained enough to be taken seriously as a plausible approach to explaining second language acquisition. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Second language research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: