Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTercanlioglu, Leyla
TitelPre-Service Teachers as Readers and Future Teachers of EFL Reading.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 5 (2001) 3, S. 1-17
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEvaluation; Selbsteinschätzung; Lehrerausbildung; Fremdsprachenunterricht; Lesen
AbstractThe study aims to deepen our understanding of what pre-service teachers think about their own reading, their future responsibility as teachers of EFL reading, and about the effectiveness of the education they have been receiving. Pre-service teachers did not describe themselves as very competent readers, but when they read, they have intrinsic reasons to do so. The findings suggest that they believe good reading teachers should themselves be good readers, who read along with their students. They were not very enthusiastic about teaching reading, though they accepted they would need to teach it as part of a language course. 51,51% of the pre-service teachers rated their teacher education program as satisfactory in this domain. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: