Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKao, Rong-Rong
TitelWhere have the prepositions gone? A study of English prepositional verbs and input enhancement in instructed SLA.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 39 (2001) 3, S. 195-215Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Idiomatik; Partikelverb; Präposition; Verb; Fremdsprachenunterricht; Lernersprache; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Englischunterricht; Japanisch
AbstractThe study examines the acquisition of English prepositional verbs by Japanese EFL learners. 99 university students were given a task involving grammaticality judgement and correction of individual sentences, each with a prepositional verb. The results show: (1) the null-preposition construction does occur in SLA; (2) subjects dominantly choose the marked stranding option in the task and (3) subjects employ more piping in relative clauses than in wh-questions. Three hypotheses are proposed to explain the results. First, communicational redundant prepositions are likely to be omitted. Second, the frequency of postposed prepositions in English propels L2 learners to antipiping. Third, reanalysis of prepositional verbs into phrasal verbs leads L2 learners to favor stranding. This reanalysis also reflects how these verbs are taught in EFL classrooms. Implications of these findings for SLA related to input enhancement and the effects on L2 performance are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: