Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCenteno, Clara; Karpinski, Zbigniew; Brancati, Cesira Urzi
InstitutionEuropäische Gemeinschaften / Gemeinsame Forschungsstelle
TitelSupporting policies addressing the digital skills gap - Identifying priority groups in the context of employment.
Gefälligkeitsübersetzung: Unterstützung von Maßnahmen zur Beseitigung des digitalen Kompetenzdefizits - Identifizierung prioritärer Gruppen im Zusammenhang mit der Beschäftigung.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2022), 100 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheJRC science for policy report
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-76-51319-3
DOI10.2760/07196
SchlagwörterInformationstechnologische Bildung; Kompetenz; Problemlösen; Kommunikative Kompetenz; Problemlösen; Zielgruppe; Internationaler Vergleich; Kompetenz; Berufsanforderung; Bildungsbedarf; Qualifikationsanforderung; Bildungsbedarf; Anforderungsprofil; Mismatch; Bildungsförderung; Bildungsförderung; Beschäftigungsfähigkeit; Europäische Union; Kommunikative Kompetenz; Computerkenntnisse; Mismatch; Anforderungsprofil; Berufsanforderung; Beschäftigungsfähigkeit; Qualifikationsanforderung; Weiterbildungsförderung; Internationaler Vergleich; Arbeitspapier; Europäische Union; Zielgruppe
Abstract"In a context of deficiency of digital skills in Europe to respond to the needs of the labour market, this report analyses the most recent data from Eurostat, OECD and CEDEFOP that refer to the digital skills gap in contexts of employment. In doing so it makes an attempt to clarify the differences between the existing data sets (relative to different methodological approaches) and concludes upon which would be the highest priority groups to take into account in those policies that seek to increase digital skills, providing a set of policy design recommendations. With this research we aim to bring some light to the two questions - 1. which type of gaps exist and 2. which would be the priority target groups for policy action - and through these, support several of the latest Digital Decade targets on digital skills also mentioned in the European Social Pillar Action Plan; the European Skills Agenda actions, including Action 2: Strengthening skills intelligence; Action 3: EU support for strategic national upskilling action; and Action 6: The Commission support to digital skills for all; and the Digital Education Action Plan, Priority 2, Enhancing digital skills and competences for the digital transformation." The study refers to the period 2019-2019. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: