Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJang, Youngsoo; Yum, Minchul
TitelAggregate and Intergenerational Implications of School Closures.
A Quantitative Assessment.
QuelleSSRN (2021), 49 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.2139/ssrn.3857687
SchlagwörterGeneration; Bildungsertrag; Allgemein bildende Schule; Schüler; Infektionsschutz; Wirkungsanalyse; Überlagerung; USA
AbstractA majority of governments around the world unprecedentedly closed schools in response to the COVID-19 pandemic. This paper quantitatively investigates the macroeconomic and distributional consequences of school closures through intergenerational channels in the medium-and long-term. The model economy is a dynastic overlapping generations general equilibrium model in which schools, in the form of public education investments, complement parental investments in producing children's human capital. We calibrate the stationary equilibrium of the model to the U.S. economy and compute the equilibrium responses following unexpected school closure shocks. We find that school closures have moderate long-lasting adverse effects on macroeconomic aggregates such as output. The accumulated output loss over the next century relative to the annual output, following a half-year-long closure, exceeds 5%. In addition, we find that school closures reduce intergenerational mobility, especially among older children. Finally, we find that lower substitutability between public and parental investments induces larger damages in the aggregate economy and overall lifetime incomes of the affected children while mitigating negative impacts on intergenerational mobility. In all findings, heterogeneous parental responses to school closures play a key role. Our results provide a quantitatively relevant dimension to consider for policymakers assessing potential costs of school closures.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: