Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlanden, Jo; Doepke, Matthias; Stuhler, Jan
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelEducational Inequality*.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022), 127 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29979
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w29979
SchlagwörterVergleich; Bildungschance; Bildungsniveau; Soziale Ungleichheit; Australien; Bildungsökonomie; Deutschland; Einkommensverteilung; England; Soziale Ungleichheit; USA; Bildungsniveau; Vergleich; Bildungsökonomie; Einkommensverteilung; Arbeitspapier; Australien; Deutschland; England; USA
AbstractThis chapter provides new evidence on educational inequality and reviews the literature on the causes and consequences of unequal education. We document large achievement gaps between children from different socio-economic backgrounds, show how patterns of educational inequality vary across countries, time, and generations, and establish a link between educational inequality and social mobility. We interpret this evidence from the perspective of economic models of skill acquisition and investment in human capital. The models account for different channels underlying unequal education and highlight how endogenous responses in parents' and children's educational investments generate a close link between economic inequality and educational inequality. Given concerns over the extended school closures during the Covid-19 pandemic, we also summarize early evidence on the impact of the pandemic on children's education and on possible long-run repercussions for educational inequality.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: