Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThönnessen, Nils; Budke, Alexandra
TitelThe use of digital field trip guides for 'learning on-site' and 'virtual excursions' in a covid-19 world.
QuelleAus: Ferdig, Richard E. (Hrsg.); Pytash, Kristine E. (Hrsg.): What teacher educators should have learned from 2020. Waynesville, NC: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) (2021) S. 255-266
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen; Abbildungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-9397-9753-7
SchlagwörterDigitale Medien; Mediendidaktik; Medienkompetenz; Medienpädagogik; Reiseführer; Unterricht; Computerunterstützter Unterricht; Didaktik; Medienpädagogik; Exkursion; Mediendidaktik; Medienkompetenz; Pandemie; Exkursion; Lehrerausbildung; Didaktik; Computerunterstützter Unterricht; Virtuelles Klassenzimmer; Unterricht; COVID-19; Pandemie; Virtuelle Lehre; COVID-19; Reiseführer
AbstractThe global pandemic has led to a sharp rise in demand for innovative teaching concepts, particularly for virtual field trips. Teacher educators now face the opportunity and challenge of designing virtual field trips while trying to capitalize on the benefits of traditional field trips. Over the past 12 months, digital field trip guides have emerged as a solution to this problem. These guides are a hybrid of Learning On-site and Virtual Excursions. They take learners through self-led field excursions. This chapter focuses on the approach teacher educators should take to guide pre-service teachers through such digital field trips, and how these educators can teach students to develop and effectively use digital guides in their own teaching. The merits and challenges of such teaching methods are shared through inclusion of a case study. Practical advice is also provided regarding how to incorporate such digital resources into teacher education. (Orig.) . .
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: