Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Jongwon; Bednarz, Robert S.; Witham Bednarz, Sarah
TitelThe status of education for sustainable development in the schools.
United States and South Korea.
QuelleAus: Reinfried, Sibylle (Hrsg.); Schleicher, Yvonne (Hrsg.); Rempfle, Armin (Hrsg.): Geographical views on Education for Sustainable Development. Proceedings. Lucerne-Symposium, Switzerland, July 29-31, 2007. Weingarten: Selbstverlag des Hochschulverbandes für Geographie und ihre Didaktik e.V. (2007) S. 171-177
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGeographiedidaktische Forschungen. 42
BeigabenTabellen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-925319-29-7
SchlagwörterFragebogenerhebung; Einstellung (Psy); Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Lehrer; Curriculum; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Nachhaltige Entwicklung; Tagungsbeitrag; USA
AbstractThis study assesses and contrasts instruction in sustainable development in United States and South Korean middle (secondary) and high (tertiary) schools by evaluating teachers' knowledge of, and attitudes toward, this important topic. A questionnaire administered to teachers in both countries provides data for the study. After inquiring about their definition of sustainable development, the survey asked teachers if they taught about sustainable development, and if so, to indicate from a list which topics they covered in their instruction. The questionnaire also collected information about which topics teachers emphasized and which topics teachers thought should be included in their curricula. Variations between the two countries are evaluated and contrasted. The study compares respondents' appraisal of the importance of teaching about sustainable development versus the amount of instruction and which topics they actually include in their teaching. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: