Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiang, Yuwei; Schartner, Alina
TitelCulturally Mixed Group Work and the Development of Students' Intercultural Competence.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 26 (2022) 1, S. 44-60Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315320963507
SchlagwörterIntergruppenbeziehungen; Großbritannien; Hochschulbildung; Internationalisierung; Offenheit; Interkulturelle Kompetenz; Heterogenität; Interkulturalität; Interkulturalität; Interkulturelle Kompetenz; Internationalisierung; Hochschulbildung; Heterogenität; Offenheit; Großbritannien
AbstractCulturally mixed group work has become a common mode of assessment in higher education to encourage students from different cultural and linguistic backgrounds to learn from and work with each other. This article aims to address whether culturally mixed group work can contribute to students' intercultural competence (IC) development. The Multicultural Personality Questionnaire was used to measure students' IC development over time, while three waves of interviews investigated students' attitudes on culturally mixed group work. Findings suggest that both staff and students think culturally mixed group work can be beneficial and is an effective way to develop IC and increase intercultural awareness. However, students perceived it as both rewarding and challenging. Findings showed that without staff guidance, mixed group activities can cause a long-term negative effect on students' open-mindedness. This result points to a need to reconsider how mixed-culture group work can be utilized effectively in class. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: