Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenZhao, Weili (Hrsg.); Popkewitz, Thomas S. (Hrsg.); Autio, Tero (Hrsg.)
TitelEpistemic colonialism and the transfer of curriculum knowledge across borders.
Applying a historical lens to contest unilateral logics. First published 2022.
QuelleMilton: Taylor & Francis Group (2022), xii, 261 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheStudies in Curriculum Theory Series
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-000-54123-1; 978-0-367-33948-7; 978-0-429-32302-7; 978-1-000-54123-6; 978-1-000-54127-4; 978-1-032-19857-6
DOI10.4324/9780429323027
SchlagwörterErziehungsphilosophie; Bildungsforschung; Frauenbild; Bildungspolitik; Wissensvermittlung; Curriculum; Kolonialismus; Eurozentrismus; Nationalstaat; Postkolonialismus; Globalisierung; Internationaler Vergleich; Aufsatzsammlung
AbstractThis volume uncovers the colonial epistemologies that have long dominated the transfer of curriculum knowledge within and across nation-states and demonstrates how a historical approach to uncovering epistemological colonialism can inform an alternative, relational mode of knowledge transfer and negotiation within curriculum studies research and praxis. World leaders in the field of curriculum studies adopt a historical lens to map the negotiation, transfer, and confrontation of varied forms of cultural knowledge in curriculum studies and schooling. In doing so, they uniquely contextualize contemporary epistemes as historically embedded and politically produced and contest the unilateral logics of reason and thought which continue to dominate modern curriculum studies. Contesting the doxa of comparative reason, the politics of knowledge and identity, the making of twenty-first century educational subjects, and multiculturalism, this volume offers a relational onto-epistemic network as an alternative means to dissect and overcome epistemological colonialism. This text will benefit researchers, academics, and educators with an interest in curriculum studies as well as the study of international and comparative education. Those interested in post-colonial discourses and the philosophy of education will also benefit from the volume.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: