Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRamasamy, Saraswathi
TitelEffects of the formative approach on students' learning and motivation.
QuelleMannheim (2021), 169 Bl.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Mannheim, 2021.
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
URNurn:nbn:de:bsz:180-madoc-616070
SchlagwörterEmpirische Forschung; Experimentelle Untersuchung; Metaanalyse; Multivariate Analyse; Systematic Review; Diagnose; Test; Lehramtsstudent; Schüler; Leistungsbeurteilung; Feedback; Lernen; Lernprozess; Motivation; Adaptiver Unterricht; Konzeption; Modell; Wirkung
AbstractFormative approach is frequently implemented in learning contexts for its supposed positive effects on students' learning and motivation. Inquiry into what is formative approach revealed multiple definitions, varying conceptualizations and wide-ranging effects. With the goal of arriving at a comprehensive conceptualization of the formative approach, we postulated a theoretical model, which comprises the three components, diagnostic assessment, comprehensive feedback and adaptive instruction. A systematic review of the literature followed by a meta-analysis provided empirical evidence for the proposed theoretical model with medium size effects of the formative approach on learning and motivation. A subsequent experimental study showed differential effects for the formative approach components, thereby confirming the theoretical model. Overall, this research provides a profound understanding of the formative approach by making significant contributions to the theory and the empirical results provide new perspectives and possibilities for precise implementation of the formative approach to reap maximum benefit out of it. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: