Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Pilz, Matthias (Hrsg.); Li, Junmin (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Comparative vocational education research. Enduring challenges and new ways forward. |
Quelle | Wiesbaden: Springer Fachmedien (2020), XV, 329 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Internationale Berufsbildungsforschung; Research |
Beigaben | Illustrationen; Diagramme; Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-658-29923-1; 978-3-658-29923-1; 978-3-658-29924-8; 978-3-658-29925-5 |
DOI | 10.1007/978-3-658-29924-8 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Empirische Forschung; Methodologie; Vergleichende Bildungsforschung; Transfer; Bildungspolitik; Curriculum; Entwicklungsland; Entwicklungszusammenarbeit; Internationale Zusammenarbeit; Unternehmen; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufliche Integration; Duales Ausbildungssystem; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Modell; Tagungsbericht; Theorie; Jugendlicher; Afrika; China; Deutschland; England; Indien; Mexiko; Namibia; Schweiz; Österreich |
Abstract | The volume is devoted to the research of comparative vocational education and training, placing a special emphasis not only on theoretical development, but also on methodological approaches and on achieving excellent research outcomes by strictly concerning comparative studies in vocational education and training. This volume contains scientific contributions by renowned researchers of vocational education from all over the world. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |