Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Bischof, Christopher |
---|---|
Titel | Teaching Britain. Elementary teachers and the state of the everyday, 1846-1906. |
Quelle | Oxford: Oxford University Press (2019), vi, 229 S. |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-19-883335-2 |
Schlagwörter | Bildungsgeschichte; Soziale Situation; Alltag; Großbritannien; Grundschule; Lehrer; Unterschicht; Arbeiterklasse; Soziale Situation; Schulgeschichte; Grundschule; Lehrer; Geschichte (Histor); Arbeiterklasse; 19. Jahrhundert; Alltag; Unterschicht; Großbritannien |
Abstract | Teachers in nineteenth century Britain claimed intimate knowledge of everyday life among the poor and working class at home, and non-white subjects abroad. This knowledge enabled them to help to enact new models of professionalism, attitudes towards poverty and social mobility, ways of thinking about race and empire, and roles for the state. |
Erfasst von | BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin |
Update | 2023/1 |