Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Jane
TitelAn Exploration of Why Languages Teachers in Germany and in England Stay in Teaching: To What Extent Is Wellbeing a Reason?
QuelleIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung, 2 (2020) 5, S. 58-72Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabelle; Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2629-5628
DOI10.4119/pflb-3954
SchlagwörterAutonomie; Kreativität; Wohlbefinden; Autonomie; Beruf; Fremdsprache; Kreativität; Lehrer; Lehrerin; Student; Wohlbefinden; Lehrer; Lehrerin; Fremdsprache; Beruf; Student
AbstractIn this article, I discuss reasons why languages teachers stay in teaching. A former languages teacher myself, I believe that language teaching poses particular challenges in the classroom context. The teachers who are the focus of this bicultural study comprise ten teachers from schools in Lower Saxony and Hamburg, and ten in the Greater London area. Given the attention in research on teachers who leave or wish to leave, it seems apt to look at reasons that attract and keep teachers in the profession. My main interest is to see if, and to what extent, wellbeing could be a factor for teachers to remain in the profession. I used a questionnaire to ask the teachers about their reasons for staying, about the challenges they face and what might, ultimately, cause them to leave or, at least, contemplate leaving. Despite differences in the German and English contexts, some common core beliefs emerge from the teachers' responses, such as the enjoyment of working with students, commitment to language teaching, creative opportunities and autonomy in their work. These beliefs promote job satisfaction and wellbeing and can, in a positively charged environment, contribute to resolve problematic issues. (Orig. übernommen).
Erfasst vonUniversität Bielefeld, Wissenschaftliche Einrichtung Oberstufen-Kolleg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PraxisForschungLehrer*innenBildung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: