Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGerritsen, Sander; Kattenberg, Mark; Kuijpers, Sonny
InstitutionNiederlande / Centraal Planbureau
TitelThe impact of age at arrival on education and mental health.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss des Alters bei der Ankunft auf Bildung und psychische Gesundheit.
QuelleThe Hague (2019), 37 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCPB discussion paper. 389
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterPsychischer Faktor; Lebensalter; Ausländer; Flüchtling; Kind; Lebensalter; Niederlande; Auswirkung; Asylverfahren; Familiennachzug; Dauer; Bildungsabschluss; Kind; Bildungsabschluss; Gesundheitszustand; Asylverfahren; Familiennachzug; Dauer; Auswirkung; Einflussfaktor; Ausländer; Erste Generation; Flüchtling; Jugendlicher; Niederlande
Abstract"Given the importance of education and mental health for labor market performance, we study how these outcomes are affected by the age at which refugees arrive in the country. We identify the causal impact of age at arrival by comparing siblings who share the same family background characteristics, but arrive at different ages. Given the importance of education and mental health for labor market performance, we study how these outcomes are affected by the age at which refugees arrive in the country. We identify the causal impact of age at arrival by comparing siblings who share the same family background characteristics, but arrive at different ages. We find significant and meaningful impacts of age at arrival on educational attainment, but not on mental health. Arriving one year earlier increases the probability to obtain a higher educational degree by 3.6 percentage points. We find this impact to be stronger for girls than for boys. We do not find evidence suggesting that the impact of age at arrival becomes more pronounced after a specific age. Our findings carry important policy implications for the allocation of scarce resources available for integration of refugees as we show that refugee children who arrive at an older age will have substantially reduced educational outcomes compared to those who arrive at a younger age. This also implies that child refugees arriving via family reunification would benefit substantially from reductions in asylum application processing time, even if realized reductions are small." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: