Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCabrera, Nolan León
TitelWhite guys on campus.
Racism, white immunity, and the myth of "post-racial" higher education.
QuelleNew Brunswick u.a.: Rutgers University Press (2019), xiii, 200 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheThe American campus
BeigabenPorträt 1
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-8135-9906-9; 978-0-8135-9907-6; 978-0-8135-9908-3; 978-0-8135-9910-6
SchlagwörterBildung; Erziehung; Bildungschance; Gleichstellung; Geschlechterforschung; Männerforschung; Bildung; Diskriminierung; Erziehung; Sozialwissenschaften; Universität; Rassismus; USA; Integrative Schule; Gleichstellung; Hochschulbildung; Ethnische Beziehungen; Männerforschung; Geschlechterforschung; Integrative Schule; Ethnische Beziehungen; Multikulturelle Erziehung; Diskriminierung; Rassismus; Hochschulbildung; Universität; Sozialwissenschaften; Weißer; USA
Abstract"White Men on Campus is a critical examination of the role of race on campus, especially among white men, in an effort to unveil the frequently unconscious habits of racism found within this group of students. Within the context of Trump's presidential win in the November 2016 election, and in the wake of various racial incidents on American college campuses, this book offers the views, experiences, and development of white male undergraduates at two universities with regard to race. In doing so, it details many of the contours of contemporary, systemic racism, while continually engaging the possibility of white students to engage in anti-racist actions. Cabrera moves beyond the "few bad apples" frame of contemporary racism explanation, and explores the structures, policies, ideologies, and experiences that allow racism to flourish. Ultimately, White Men on Campus takes seriously the narratives of white men on the subject of race, in particular how these views are formed. It calls upon institutions of higher education to be sites of social transformation instead of reinforcing systemic racism, while concurrently creating a platform to engage and challenge the public discourse of post-racialism"...
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: