Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFischer, Eva
TitelManufacturing coherence: How American textbooks incorporate diverse perspectives on the origins of the Cold War.
QuelleAus: Christophe, Barbara (Hrsg.); Gautschi, Peter (Hrsg.); Thorp, Robert (Hrsg.): The Cold War in the classroom. International perspectives on textbooks and memory practices. Cham: Palgrave Macmillan (2019) S. 23-49
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePalgrave studies in educational media
BeigabenLiteraturangaben S. 46-49
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-11998-0; 978-3-030-11999-7
DOI10.1007/978-3-030-11999-7_3
SchlagwörterMethode; Schulbuch; Ost-West-Konflikt; Perspektive; USA
AbstractFischer uses three US textbooks, each published by one of the major American textbook publishers between 2007 and 2012, to examine how they present the origins of the Cold War. The chapter explores whether these textbooks incorporate revisionist and post-revisionist interpretations of the issue or if they prioritise traditionalist frameworks. Fischer identifies progressive echoes in these textbooks which question 'master narratives' and ambivalence over the roles of the USA and the USSR in the Cold War in order to understand how these are perceived today. The chapter explores how different publishers do this through not only the language they employ, but also through the physical layout of each page, which emphasises and relegates different elements.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: