Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBergseng, Benedicte
TitelVocational education and training in Bulgaria.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 62 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of vocational education and training
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-33299-7
DOI10.1787/25bad018-en
SchlagwörterBildung; Berufsausbildung; Berufsschule; Bildung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bulgarien; Erwachsenenbildung; Finanzierung; Schüler; Steuerung; Unternehmen; Berufsbildung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Weiterbildung; Nutzung; Ausgaben; Bericht; Evidenz; Schülerzahl; Schülerzahl; Schulform; Schüler; Steuerung; Ausgaben; Finanzierung; Unternehmen; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufsschule; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Bericht; Evidenz; Nutzung; Bulgarien
AbstractOver recent years, Bulgaria has shown great willingness to reform its vocational education and training (VET). Significant challenges remain, however, relating notably to the system's responsiveness to labour market needs and its capacity to ensure equitable outcomes for learners. This report is a focused review of two predefined issues, the governance and funding of VET. These are two fundamental elements within the delivery of skilled VET graduates. The report assesses the strengths of the Bulgarian VET system and the challenges it faces when it comes to governance and funding and suggests policy responses for how these challenges can be addressed. Four specific challenges are identified linked to the governance of the VET system: decision-making powers and capacity; the use of data and evidence to inform policy decisions; social partner engagement; and, oversight of adult VET learning provision. With regard to VET funding, both school level financial autonomy, and the capacity to act upon increased flexibilities, are currently modest. The report argues that potential exists to strengthen collaboration between schools and employers to achieve increased cost-sharing between government and private firms. Finally, more can be done to improve equity in VET delivery through Bulgaria's funding formula. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: