Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBagher, Mammed; Jeske, Debora
TitelProfessionals as Online Students: Non-academic Satisfaction Drivers.
QuelleAus: Proceedings of the Weizenbaum Conference 2019 "Challenges of Digital Inequality - Digital Education, Digital Work, Digital Life". Berlin (2019) [9] S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
DOI10.34669/wi.cp/2.6
SchlagwörterBildungsmotivation; Erwartung; Selbstwirksamkeit; Zufriedenheit; Erwartung; Fernstudium; Großbritannien; Studium; Zufriedenheit; Selbstwirksamkeit; Lernumgebung; Studium; Fernstudium; Großbritannien
AbstractAs student populations become more heterogeneous, it is becoming apparent that the traditional and learner-specific predictors of student satisfaction are not the only important variables that predict students' experience. Using a two-stage data collection process, we examined predictors in a sample of online MBA students over the course of a two-part survey. Regression analysis suggested that perceived control over one's schedule at work was a significant predictor of distance learning satisfaction and program satisfaction. This suggested that the MBA students' ability to maintain a work-life balance (which allows for both work and studies) plays a significant role in shaping student satisfaction. Correlations further suggested the higher the expectations of the students about program provisions and feedback, the lower their subsequent distance learning satisfaction scores. The results bring the importance of pre-enrolment program communication (rather than program efforts) as well as inclusion into focus.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: