Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inQuis, Johanna Sophie
TitelFrom K through 12 (or 13?) Students' Health, Well-being and Performance from Preschool to Graduation.
QuelleBamberg: Otto-Friedrich-Universität Bamberg (2019), vii, 97 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Otto-Friedrich-Universität Bamberg, 2019.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:bvb:473-opus4-551598
SchlagwörterPsychische Gesundheit; Wohlbefinden; Jugend; Kindheit; Bildungsökonomie; Dissertation; Gesundheit; Institutionenökonomie; Jugend; Schüler; Student; Gesundheitspolitik; Schullaufbahn; Wohlbefinden; Psychische Gesundheit; Leistung; Studentin; Humankapital; Schülerin; Bildungsökonomie; Schullaufbahn; Schüler; Schülerin; Gesundheit; Gesundheitspolitik; Humankapital; Institutionenökonomie; Dissertation; Leistung; Student; Studentin
AbstractThe dissertation is located intersection between the economics of education and health economics. After an introduction in chapter 1, it is structured in two parts. The first part (chapters 2 and 3) focuses on an educational production function with non-cognitive skills and institutional factors as inputs and competence measurements as output factors, whereas the second part (chapters 4 and 5) analyzes the relationship between institutional factors as input into health as a dimension of human capital. Chapter 2 studies, together with Anika Bela and Guido Heineck, the relationship between preschoolers' self-regulation and their mathematical competences. In chapter 3 Stefanie P. Herber, Guido Heineck and I assess whether the shift into daylight saving time (which affects sleep and the relative timing of school start) affects European elementary students' performance in international student assessments. Chapters 4 and 5 assess the health effects of the German reforms shortening school duration in the academic track. In chapter 4, I assess the effects of the reform on mental health and well-being in a natural experiment. Chapter 5 is joint work with Simon Reif. We use regional variation in the timing of the reforms as well as data on students while they are still in school and after graduation to further deconstruct the health effects of the reforms. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: