Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEngelen, Eva; Budke, Alexandra
TitelSecondary school students' development of arguments for complex geographical conflicts using the internet.
QuelleIn: Education inquiry, 14 (2021) 1, S. 85-104Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-4508
DOI10.1080/20004508.2021.1966887
SchlagwörterKonflikt; Digitale Medien; Medienkompetenz; Mediennutzung; Argumentation; Deutschland; Konflikt; Schüler; Didaktik; Informationsmittel; Komplexität; Internet; Medienkompetenz; Sekundarstufe I; Schüler; Unterrichtsqualität; Didaktik; Unterrichtsmedien; Argumentation; Multiperspektivität; Globalität; Komplexität; Internet; Informationsmittel; Deutschland
AbstractIn secondary school geography lessons, students are encouraged to form argumentatively founded opinions on complex geographical conflicts. For these conflicts, there is no one right solution and the content quality of the argumentation lies especially in the multi-perspective approach to the conflict and the integration of spatial information. The Internet offers a wealth of multi-perspective and spatial information on a great number of geographical conflicts worldwide. However, the digital information is neither checked nor filtered nor didactically prepared. This study examined the ability of 20 German secondary school students in developing arguments on a complex geographical conflict after searching the Internet for information. The students' information search and their concurrent verbalisations were taped using screen and audio capture technology. The developed arguments have been assessed using defined criteria for argumentations on geographical conflicts. The analysis of the arguments showed that the students included a range of perspectives, which suggests that they were able to use the Internet as a source for obtaining multi-perspective information on the conflict. However, whilst effective digital information retrieval was the pre-condition in understanding the geographical conflict, it has not shown to guarantee the development of a high-quality argumentation. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education inquiry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: