Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChiva-Bartoll, Óscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Olivencia, Juan José Leiva; Grönlund, Henrietta
TitelThe effects of service-learning on physical education teacher education.
A case study on the border between Africa and Europe.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Auswirkungen von Service-Learning auf die Ausbildung von Sportlehrern. Eine Fallstudie an der Grenze zwischen Afrika und Europa.
QuelleIn: European physical education review, 27 (2021) 4, S. 1014-1031Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211007156
SchlagwörterFallstudie; Qualitative Analyse; Vergleichsuntersuchung; Autismus; Verhalten; Afrika; Autismus; Europa; Lehrer; Sozialpädagogik; Student; Verhalten; Schulsport; Sportunterricht; Qualitative Analyse; Fallstudie; Sportpädagogik; Drogenkonsum; Lehrer; Lehrerausbildung; Drogenkonsum; Bewegungsaktivität; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Sozialpädagogik; Alter Mensch; Student; Afrika; Europa
AbstractRecent studies, supported by the European project Europe Engage - Developing a Culture of Civic Engagement through Service-Learning within Higher Education in Europe, suggest that service-learning (SL) is an effective approach to develop personal and social learning linked to real contexts. This particular case study analyses the perceived effects of an SL programme implemented in Melilla (on the border between Africa and Europe) by Physical Education Teacher Education (PETE) students. They offered a service focusing on promoting physical activity and sport among different vulnerable groups (unaccompanied foreign minors, migrants and refugees, adults with autism spectrum disorders, women in conditions of social exclusion, ex-drug addicts and vulnerable older people). This case study used a qualitative hermeneutic-phenomenological methodology. A total of 46 PETE students (36 male and 10 female) participated in one of the two editions of SL carried out in 2017-2018 and 2018-2019. Two focus groups and 46 personal reflective journals were analysed, and some interesting outcomes emerged from the thematic analysis, related to the four categories of Butin's conceptual model, which was used as a benchmark. These findings reveal how SL can promote an inclusive Physical Education (PE) experience in such a multicultural setting. The positive results achieved are consistent with previous SL research and specifically support the applied intervention design based on the phases of Kolb's experiential learning (1984). In conclusion, SL offers an empowering approach for multicultural education in PETE programmes, supporting the socially critical research developed in PE in recent decades. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: