Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrendorff, Karie; Webster, Collin A.; Mindrila, Diana; Cunningham, Kathleen M. W.; Doutis, Panayiotis; Dauenhauer, Brian; Stodden, David F.
TitelPrincipals' involvement in comprehensive school physical activity programmes.
A social-ecological perspective.
Gefälligkeitsübersetzung: Beteiligung der Schulleitung an gesamtschulischen Bewegungsprogrammen. Eine sozial-ökologische Perspektive.
QuelleIn: European physical education review, 27 (2021) 3, S. 574-594Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X20976687
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Kind; Schule; Lehrer; Bewegungsaktivität; Bewegungsprogramm; Schulsport; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Leitung; Erwachsener; Jugendlicher; USA
AbstractTo support school physical education, United States (US) national organizations in medicine, health, and education recommend that schools adopt comprehensive school physical activity programmes (CSPAPs). An important factor in successful CSPAP implementation is the involvement of the school principal. The purpose of this study was to examine relationships between principals' self-reported CSPAP involvement and their social-ecological-based perceptions about CSPAPs. We analysed survey responses from a national sample of principals in the US who indicated their school had a CSPAP (n = 198). Exploratory structural equation modelling supported a single-factor solution for CSPAP involvement (12 items) and three social-ecological factors, which we labelled 'intrapersonal' (nine items mainly focused on expected outcomes of CSPAPs), 'interpersonal' (five items focused on parents' and teachers' support of the CSPAP), and 'environmental' (12 items focused on the support of the overall school environment, the community surrounding the school, and public policy for the CSPAP). Path analysis showed involvement factor scores are predicted by intrapersonal factor scores, which, in turn, are predicted by interpersonal and environmental factor scores. The results of this study are helpful in identifying targets for future research and practice related to CSPAP implementation and can inform efforts to prepare and support principals with respect to their CSPAP involvement. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: