Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanna, Michele D.; Arnold-Renicker, Heather; Garza, Barbara
TitelAbolishing whiteness.
Preparing MSW social work students for anti-racist Practice.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 588-615
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24484
SchlagwörterErfahrung; Bedürfnis; Selbstreflexion; Bedürfnis; Erfahrung; Lernen; Orientierung; Sozialarbeiter; Student; Theorie; Rassismus; Ausbildung; Selbstreflexion; Lernen; Orientierung; Rassismus; Ausbildung; Sozialarbeiter; Theorie; Ethnische Minderheit; Schwarzer; Student; Weißer
AbstractThe power, privilege, and oppression paradigm that most schools of social work currently espouse to are often taught through an experiential approach to whiteness, privileging the majority of white students with the opportunity to explore their white identity at the expense of the learning of the Black/Brown, Indigenous, People of Color (BIPOC) students in the classroom. Many BIPOC students experience these courses as a hostile environment, finding themselves and their racial group identified in contrast to whiteness - oppressed, marginalized, silenced, and powerless. This paper presents an innovative course outline using Critical Race Theory and Critical White Studies as theoretical frameworks to decenter whiteness and attend to the learning needs of BIPOC students. Using these two theoretical frameworks, students will learn the history of the racial hierarchy of humans; the social construction of whiteness, the evolution of anti-black racism and the extension to other people of color; and the relationship between white supremacy and racism.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: