Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPolk, Saanà A.; Vazquez, Nicole; Kim, Mimi E.
TitelMoving from multiculturalism to critical race theory within a school of social work.
Dismantling white supremacy as an organizing strategy.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 876-897
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24472
SchlagwörterGewalt; Selbstreflexion; Curriculum; Diskriminierung; Gewalt; Integration; Polizei; Theorie; Hochschule; Prävention; Rassismus; USA; Entwicklung; Selbstreflexion; Curriculum; Diskriminierung; Rassismus; Hochschule; Soziale Arbeit; Entwicklung; Integration; Prävention; Theorie; Polizei; Schwarzer; Weißer; USA
AbstractThe continued presence of racism and white supremacy has risen to a crisis level as today's global pandemic, police abuse targeting Black, Indigenous and other people of color (BIPOC) communities, and mass urban uprisings rock the nation. This article presents a case study of a West Coast school of social work that has carried out a five-year systematic campaign to move all levels of the program beyond a multicultural orientation towards critical race theory. This study reveals the results of a self-organized cross-racial committee within a school of social work, motivated by an ambitious goal to implement a racial justice orientation throughout the school's personnel, practices, policies, and curricula. The committee has been further characterized by its commitment to engage across the power-laden divisions of field faculty, tenure track faculty, and administrative staff. The article offers documented stages of development, narratives from across differences of identity and professional role, and thick descriptions of strategies that led to the adoption and infusion of an intersectional critical race analysis throughout the school's curricula. The organic development of the campaign and the leveraging of opportunities throughout the campus and across campuses offer important lessons for other schools of social work undergoing transformational change.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: