Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCalvo, Rocio; Bradley, Samuel
TitelThe good, the bad, and the ugly.
Lessons learned dismantling white supremacy in a school of social work.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 920-933
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24466
SchlagwörterErfahrung; Selbstreflexion; Berufsausbildung; Diskriminierung; Erfahrung; Strategie; Strukturwandel; Hochschule; Prävention; Rassismus; USA; Selbstreflexion; Diskriminierung; Rassismus; Strukturwandel; Berufsausbildung; Hochschule; Soziale Arbeit; Profession; Prävention; Strategie; Schwarzer; Weißer; USA
AbstractFor the last several years, the Boston College School of Social Work (BCSSW) has worked to deconstruct the hidden nature of whiteness rooted in theories, methods, and practices of education. To that end, the BCSSW created two strategies designed to foster systemic change: the Latinx Leadership Initiative and the Equity, Justice, and Inclusion Initiative. This study uses narrative analysis to examine these initiatives as catalysts of sustainable change. We dive deep into: (1) strategies designed to disrupt a White supremacy approach to the explicit and implicit curriculums; (2) activities to engage stakeholders on dismantling institutional racism. Our ultimate goal is to draw lessons that may be useful to the profession. To that end, we discuss knowledge gained concerning academic innovation, shared governance, and alternatives to an Eurocentricepistemological approach to social work. We also include implications for the profession concerning the incorporation and validation of non-Whiteways to understand human development, health, disease, diagnostics, and interventions; and present some of thestrategies we developed to de-center whiteness and support BIPOC students in a White-majority institution of higher education.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: